Snelheid

BK snelheid 2015: samenwerking met de buren uitgebreid

Gisteren (26/6) vond in de KNMV hospitality van de TT in Assen een persconferentie plaats waar de vernieuwde uitgebreide samenwerking tussen de KNMV en de BMB voor 2015 werd toegelicht. Reeds talrijke jaren bestaat er een samenwerking in de snelheid tussen de KNMV en de BMB maar in 2015 wordt deze nog verder uitgebreid. BMB voorzitter Jos Driessen, KNMV voorzitter Jan De Geus, BMB Secretaris-Generaal, Stijn Rentmeesters, KNMV sportdirecteur Camiel Berkenstein en KNMV wegrace commissievoorzitter Evert Van de Beek gaven  meer toeltichting.

Het constructieve overleg en de gemeenschappelijke wens om de snelheid een nieuwe impuls te geven, heeft tot resultaat dat we in juni 2014 al een ontwerp-wedstrijdkalender voor het seizoen 2015 kunnen presenteren, waarbij de Nederlanders veel meer naar België zullen komen voor gecombineerde kampioensraces. Zowel de technische als de wedstrijdreglementen worden hiervoor verder op elkaar afgestemd.
 
Om de rijders beter voor te bereiden op het raceseizoen wordt de service voor hen verhoogd, onder meer met fysieke wintertrainingen en workshops over voeding en blessurebestrijding door de KNMV Bondscoach Barry Veneman, zowel voor BMB als KNMV rijders.

Concept wedstrijdkalender 2015 (o.v.)
11/12 april:  Croix-en-Ternois (F)
9/10 mei:  Hengelo (NL)
16/17 mei:  Mettet (B)
24/25 mei:  Oss (NL)
20/21 juni:  Oostende (B)
11/12 juli:  Zolder (B)
25/26 juli:  Chimay (B)
10/11 oktober: Assen (NL)

Toelichting raceprogramma 2015

• Niet op alle circuits komen alle klassen aan de start, omdat dit niet mogelijk of wenselijk is. Deze invulling zal in een verder stadium worden bekendgemaakt.

• Er is een kans dat Zandvoort in 2015 weer terugkeert op de wedstrijdkalender.

• Alle categorieën komen ieder weekend twee keer aan de start. Gereden wordt voor het Nederlands, het Belgisch en een gecombineerd kampioenschap.

• Het wedstrijdprogramma zal zeer compact zijn, waarbij de nadruk ligt op veel starts met korte races naar Brits/Belgisch model.

• Er zal getracht worden databotsingen met het IDM te voorkomen, zodat Nederlandse en Belgische licentiehouders naar wens ook in Duitsland kunnen rijden.

• Om de reiskosten te beperken bevinden de circuits zich in een straal van maximaal 400 km vanuit het centrum van ons land.

• De technische reglementen worden zoveel mogelijk afgestemd op de stock-klassen van de FIM.

• Het inschrijfgeld wordt per evenement vastgesteld, waarbij een betere balans is tussen aantal circuitminuten en inschrijfgeld.

 
 

Partners

Back to top button